Volvo XC-70 – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Volvo XC-70 je vážně hodně pěkné kombi na vyšší platformě. Je to ale také pořádný „kus auta“, který při své hmotnosti téměř 1,8 tuny potřebuje adekvátně výkonný motor. Málokdo je natolik marnotratný, aby si pořizoval auto tohoto typu s třílitrovým benzínovým motorem a o původním dieselovém motoru D5 se říkalo, že pro XC-70 není dost silný. Nyní přichází Volvo s novým naftovým motorem D5 bi-turbo s výkonem 205 koní. Jak se s ním jezdí? Přečtěte si redakční test.

Testovaný vůz

– Motor: D5 biturbo 2400 cm3
– Výkon: 151 kW/205 koní
– Točivý moment: 420 Nm při 1500 – 3250 ot./min.
– Zrychlení z 0 na 100: 8,9 s

Terénní design s luxusem uvnitř

Volvo XC-70 vychází z klasického kombi V-70, podvozek má však větší světlou výšku. Pohon všech čtyř kol a mohutné plastové kryty vpředu i vzadu umožňují jízdu i v náročnějším terénu než na běžném asfaltu. Přední mlhová světla, uložená v masivních plastových rámech s výrazným okrajem, umocňují dojem terénního auta. Volvo si sice uchovává svůj poměrně konzervativní profil, ale díky úpravám XC-70 přitahuje pozornost. Uvnitř vás čeká uhlazený interiér zcela ve stylu značky. Zajímavě řešený středový panel už není žádnou novinkou, ale vždy mě znovu zaujme – vypadá opravdu dobře. Krémový interiér v kombinaci s koženými sedačkami téže barvy, s béžovým volantem a řadící pákou automatu si nezadá s luxusními limuzínami. Sedačky jsou jako tradičně u této značky velmi pohodlné, což ocení řidiči cestující na dlouhých trasách. V ostrých zatáčkách by možná neškodilo trochu výraznější boční vedení. Sedačky jsou nejen vyhřívané, ale také elektricky větratelné, což jsem vyzkoušel a pro horké letní dny rozhodně doporučuji.

Co nového pod kapotou

Hlavním trumfem je však nový motor D5 biturbo s objemem 2,4 l a dvojitým přeplňováním. Díky tomu se výkon zvýšil o dvacet koní a dosáhne tak přes dvoustovku (205 koňských sil, 151 kW). Záběr motoru cítíte mnohem výrazněji než u jeho předchůdce, i když je stále trochu hlučnější než by se slušelo. Jeho zvuk si můžete poslechnout v sekci videa. http://strankypromuze.cz/video.php?i=8
Automat v testovaném autě byl také trochu víc slyšet při řazení a prudké zrychlení mu moc dobře nedělalo. Nicméně při plynulé jízdě bylo řazení hladké a bez potíží.

Volvo z vás udělá kliďase

Celkový dojem z jízdy je jednoznačný – bezpečné a komfortní cestování. Pro větší děti určitě oceníte autosedačku, kterou jednoduše vykouzlíte ze standardního zadního sedadla (je vidět na fotce). Plynulost jízdy a hladké přejezdy přes nerovnosti dělají z XC-70 favorita pro komfortní rodinné cestování. Kdybych vybíral prémiové rodinné auto pro bezpečné jízdy na delší vzdálenost a občas zamířil i mimo asfalt (není to ale SUV, takže jízdu po poli s ním neplánujte), u XC-70 bych neváhal.

Technické parametry

– Délka: 4,733 m
– Rozvor náprav: 2,763 m
– Výška: 1,562 m
– Pohon: verze D5 diesel a T6 benzín pohon všech kol
– Zavazadlový prostor: 575 l

Více na www.volvocars.cz.

Sdílejte tento článek na Facebooku