Citroën C-Crosser – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

SUV značky Citroën má všechny parametry charakteristické pro „Sport Utility Vehicle“. Pohodlný a přátelský interiér ve spojení s robustním exteriérem a možností volby stálého či příležitostného pohonu všech kol splňují to, co od auta pro volný čas, které se ale dokáže dobře pohybovat i ve městě či na dálnici, očekáváme. Otestoval jsem ho ve městě, na dálnici i na horách a o své dojmy se s vámi podělím v redakčním testu.

Testovaný vůz

– 2.2 HDi 16V Exclusive
– motor: 2179 cm3 4válec, Common rail
– výkon: 115 kW/160 k
– točivý moment: 380 Nm při ot. 2000/min.
– převodovka: manuální 6 st.
– zavazadlový prostor: 441 – 510 l
– max. rychlost: 200 km/h
– komb. spotřeba: 7 l/100 km

Stříbrné šípy

Exteriér C-Crosseru působí dost robustně i při své délce 4,646 m, která ještě dobře splňuje představu o ovladatelném autu. Sice si rychle zvyknete na couvací kameru, kterou musím velmi pochválit (ve srovnání s jinými značkami mi tato opravdu poskytuje dobrý přehled o prostoru za autem a navíc promítá do obrazu i dráhu, kam se bude auto při dalším couvání pohybovat), ale dalo by se s ním couvat a parkovat i bez ní. Tím nechci říct, že nestojí za příplatek, protože je to opravdu praktický pomocník. Přední maska zcela v duchu designu Citroënu se mi líbí a stříbrné šípy velmi dobře ladí s předními svítilnami. Předek auta je výrazný a sebevědomý. Stříbrné lišty, které jsou ještě kolem mlhovek a nad širokou mřížkou chladiče, mají elegantní šmrnc.

Odložte si, zahřejte se a buďte v pohodě

Ne, to není výzva pro slečnu, kterou jsem pozval na večeři. Takový dojem mám v interiéru C-Crosseru. Pohodlná sedadla s koženým čalouněním jsem vyzkoušel na sedmi stech kilometrech jízdy v mrazu. Záda v nich nebolí a pěkně hřejí (v SX za příplatek, v Exclusive výbavě v základu). Dostatek odkládacích přihrádek, logické ovládání tlačítek na středovém panelu, inteligentní navigace. Nemusím číst ani návod k použití :-). Plasty v interiéru bych trochu vylepšil, ale přesto se tu cítím dobře a nic mi nechybí.

Drsný zvuk motoru trochu ruší mé kruhy

Dieselový 2.2 l čtyřválec s výkonem 160 koní má výborný záběr a na dálnici dobře zrychluje i ve stotřicítce. Bohužel je trochu hlučnější a nejlépe mu svědčí provozní rychlost mezi 90 a 120 km/h. Při nižších rychlostech ve městě je v kabině dost slyšet a nad 130 na dálnici už o sobě dává hodně vědět. Ideální auto pro pohodáře, kteří nemají chuť motor trochu vytočit nebo se prohánět po Německu stošedesátkou. Do strmých kopců ale šplhá udatně a nezadýchá se.

Pohon všech kol ve dvou režimech

Režim pohonu kol si můžete zvolit – 2WD, 4WD nebo LOCK. Při režimu 2WD jsou poháněna přední kola a pro jízdu po dálnici, která je rovná a suchá, se tento režim určitě hodí zejména kvůli nižší spotřebě. Při režimu 4WD přiděluje řídící jednotka zadním kolům hnací sílu podle vyhodnocení přilnavosti. Doporučil bych ho do méně náročného terénu, jako jsou neasfaltové cesty, ale hodí se i do města, protože pomáhá lépe vyrovnávat hrbolaté městské silnice. Musíte se ale smířit s vyšší spotřebou, která se ve městě vyšplhala i na 12 litrů. Režim LOCK je určen pro sníh, písek nebo rozblácenou cestu a pomůže zadním kolům vytáhnout auto z problémů s přilnavostí povrchu.

C-Crosser je prima pohodové auto, v kterém máte dobrý přehled o situaci na silnici, dost koní pod kapotou a příjemný pocit uvnitř. Se spotřebou jsem se bohužel nikdy nedostal k uváděným sedmi litrům, byl jsem s ní spíš blízko 9 litrů. Líbil se mi a dobře se s ním jezdilo. Motor by mohl být trochu tišší a plasty v interiéru trochu hezčí, ale jinak bych ho bral tak, jak je. Cena základní výbavy SX s manuální převodovkou začíná v dubnu v akci na 699 900 Kč, výbava Exclusive s automatem je za 849 900 Kč. Podrobnější informace a aktuální ceník najdete na www.citroen.cz.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek